Sjuttionde Årsveckan - en gåta. 

Affischerna illustrera min studiebok som handla om den sista veckan av profeten Daniels omtalade och gåtfulla "Sjuttio Årsveckorna", samtidigt tar jag upp lite om Mellan Östern problemet, som den är beskriven i Biblen. Den kortversion som nu går att läsa på sidorna MÖ del 1 och 2, samt i "MÖ Code 7" kommer att under året 2021 ersättas med serien: Dan70 Memo, Meningen med livet. Kapitel 1 - 12

 

 

Nytt april 2023. Är följande en slump eller en del i Guds plan? 

Vid Jesus födelse tog Josef emot barnet och lade honom i en krubba, och när Jesus dog tog Josef från Amaritea ned kroppen från korset och lade Jesus i en rik mans uthyggna grav.

Simon Petrus var Jesu val till den klippa församlingen skulle vila på och Simon från Cyrene tvingades till att bära Jesu kors.

 

Rövaren på korset sa; ”Jesu, tänk på mig i ditt rike.” Jesus sa; ”Amen, idag ska du vara med mig i paradiset!” Medan rövaren till vänster hånade Jesus. I Jesu kommande dom den mellan fåren (för) och getter (emot) honom, lever fåren vidaea med Jesus i tusenårsriket.

 

Vid nattvarden sa Jesus att han inte skulle smaka vinet förrän på den dag han återvänder, och därför drack han inte av det sura smärtstillande vin soldaten höll frestande fram.

 

När landet förmörkades klockan 12.00 ropade Jesus; ”Min Gud, varför har du övergivit mig? (Alltså varför ser du inte mig längre?) Men när Jesus dog kl. 15,00 ropade han; ”Fader, i dina händer överlämnar jag min ande!”  

 

Nyhet Maj månad, år 2022, har en uppdatering skett med en ny boktitel; "Intill den tiden - de sista 1 + 7 åren." säljs via: Tell It, böcker, Semnos Förlag AB

De som håller sig uppdaterade medvad som ska ske enligt Bibeln vet om att det tals om en 7 år lång vedermöda, också käns som Jakobs nöd eller Israels nöd, men jag har funnit ut att under halvåret före vedermödan måste bygget av templet i Jerusalem påbörjas. 

Alltså kan världen inte befinna sig i vedermödan och allt som påstår något sådant är lögnare. Men ... vi kan befinnas oss bara några månader före det år som ligge före vedermödan, med tanke på Ryssland krig i Urkaina och Irans allt iviggare hetsande på terrororganisationer till att angripa Israel. Så det som händer nerer i MÖ ger oss, som solens nedgång vid horisonten, en förvarning hur morgondagen komemr att bli.